UNIQLO, światowa marka odzieżowa, ogłasza wprowadzenie do sprzedaży swojej najnowszej kolekcji, Uniqlo U, na sezon wiosna/lato 2023. Kolekcja, stworzona przez zespół badawczo-rozwojowy UNIQLO pod kierownictwem dyrektora artystycznego Christophe’a Lemaire’a w Paryżu, będzie dostępna już od 16 lutego 2023. Ta świeża i ponadczasowa kolekcja modułowa, zatytułowana „A Sense of Ease”, opiera się na ubraniach, które mają ułatwić życie.

Ubrania wykonane z miękkiej, matowej bawełny oraz odświeżającej bawełny AIRism doskonale nadają się do tworzenia warstwowych stylizacji, a także idealnie współgrają z praktycznymi, przewiewnymi okryciami. Razem tworzą kompletną garderobę, która łączy w sobie klasykę i uniwersalność w zaskakujących, ale przemyślanych proporcjach. Kolorystyka kolekcji to zabawne, a zarazem eleganckie połączenie stonowanych, neutralnych barw, głębokich odcieni błękitu i beżu z jaskrawymi akcentami zieleni, pomarańczu, żółci, fioletu i różu.

Nowa seria BLOCKTECH obejmuje kapelusze i czapki, które są zarówno modne, jak i praktyczne. Kolekcja obejmuje także nową torbę typu worek, która jest dostępna w dwóch różnych rozmiarach. Na kolejny sezon powraca również bardzo popularna torebka na ramię, z sznurkowym ściągaczem.
W ofercie dostępnych jest 27 różnych produktów dla pań, 25 modeli dla panów oraz 7 rodzajów dodatków.
Uniqlo U dla kobiet
Damska odzież sportowa z nowoczesnym krojem zapewnia stylową i wszechstronną garderobę, idealną zarówno do treningów, jak i na co dzień. Bezszwowe wykończenia oraz miękkie tkaniny gwarantują swobodę i komfort. W kolekcji znajduje się oryginalna koszula z kieszeniami, wykonana z matowej bawełny, która stanowi świetną bazę dla różnych stylizacji. Nowoczesne modele dżinsów posiadają zaokrąglone nogawki, które nadają sylwetce świeży wygląd.
Uniqlo U dla mężczyzn
Klasyczne i ponadczasowe wzornictwo w męskiej kolekcji to zestaw podstawowych elementów garderoby. Koszule w paski z bawełny seersucker oraz bawełniane szorty posiadają luźne kroje, które podkreślają lekkość w letniej modzie. Nowe proporcje klasycznego modelu kurtki wierzchniej z oversize’em wprowadzają świeżość. W kolekcji pojawia się również koszulka z okrągłym dekoltem i 3/4 rękawem w nowoczesnym pudełkowym kroju. Swobodne i praktyczne spodnie spadochronowe są wyposażone w regulowane sznurkiem nogawki.
Christophe Lemaire

Christophe Lemaire jest założycielem i właścicielem autorskiej marki, która działa od 1991 roku. Ponadto pełnił on role dyrektora artystycznego marki Lacoste oraz damskiej kolekcji ready-to-wear Hermès. W 2015 roku rozpoczął współpracę z UNIQLO, która zaowocowała powstaniem wspólnych kolekcji UNIQLO AND LEMAIRE na jesień/zimę 2015 oraz wiosnę/lato 2016. W 2016 roku Christophe Lemaire został dyrektorem artystycznym paryskiego centrum badawczo-rozwojowego UNIQLO, gdzie osobiście kieruje zespołem tworzącym kolekcje Uniqlo U.
O UNIQLO i Fast Retailing
UNIQLO jest marką, która należy do holdingu Fast Retailing, jednego z czołowych japońskich koncernów handlowych z siedzibą w Tokio. Jest to największa z ośmiu marek należących do Fast Retailing, a pozostałe to GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand i Helmut Lang. Dzięki sprzedaży rocznej na poziomie około 2,13 bilionów jenów (czyli około 19,4 miliardów dolarów wg kursu z końca sierpnia 2021 r., kiedy 1 USD = 109,9 JPY), Fast Retailing na koniec sierpnia 2021 r. stał się jednym z największych koncernów odzieżowych na świecie. UNIQLO jest z kolei największym japońskim sprzedawcą w segmencie specjalistycznym.