Corto Maltese to seria bardzo popularnych na całym świecie komiksów stworzona przez słynnego włoskiego twórcę Hugona Pratta w 1967 roku. To prawdziwa literacka ikona XX wieku, z podróżnikiem i pełnym sprzeczności marynarzem w roli bohatera. Corto łączy śródziemnomorski wygląd i charakter z anglosaską kulturą i jest antybohaterem, który stawia wolność i wyobraźnię ponad bogactwem. To współczesny Ulysses, który nas prowadzi w fascynującą podróż po najciekawszych miejscach na świecie.
Łącznie powstało 33 opowieści o Corto Maltese. Wyróżniają się one dokładnymi odniesieniami historycznymi, zgodnymi z rzeczywistością zapisami geograficznymi i głęboką charakterystyką bohaterów, co czyni je idealne dla miłośników przygód i podróży.
Corto Maltese stał się bohaterem tej kapsułowej kolekcji, ponieważ odzwierciedla uwodzicielskiego i żądnego przygód ducha GUESS. Jest elegancki, intrygujący i wyrafinowany. Zawsze podobały mi się też piękne akwarele autorstwa Pratta, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Połączenie ikony Corto Maltese z GUESS było przyjemnością
Paul Marciano – główny kreatywny dyrektor w GUESS, wyjaśnia, co go zafascynowało w kultowej postaci.
Unikalna męska kolekcja składa się z ubrań z grafikami przedstawiającymi Corto Maltese i jego przygody oraz projektów nawiązujących do garderoby bohatera i marynarskiego stylu. Seria GUESS, pełna pewności siebie, zawiera również zaawansowaną technologicznie odzież wierzchnią. Fasony, które można zapiąć całkowicie lub częściowo na zamek, zostały wzbogacone o kołnierze w stylu prochowca i marynarskimi akcentami z serii „Corto Maltese”. Klasyczne bretońskie prążki, swetry o splocie we wzór węzłów i elementy marynarskie dodają wygodnego stylu. Współczesne sylwetki utrzymane są w stonowanej palecie koloru musztardy, oceanicznego granatu, bieli, czerwieni, kamiennego beżu i błękitu. Modne chinosy i dżinsy nad kostkę oraz obowiązkowa rybacka czapka, dostępna w różnych wersjach kolorystycznych, uzupełniają garderobę.
Marka stworzyła również atrakcyjny film animowany 3D w ramach swojej kampanii reklamowej, który łączy rysunki Corto Maltese i jego przygód z rzeczywistymi obrazami i prezentuje pełną kolekcję GUESS. Klienci odwiedzający sklep internetowy będą również mieli dostęp do pomocy animowanej postaci, która jest ubrana w różne stylizacje z nowej linii kapsułowej.
Kolekcja będzie dostępna w wybranych sklepach GUESS i na stronie internetowej marki od początku lutego 2023 r.