Gucci przeciwdziała fałszowaniu swoich produktów, inicjując działania prawne przeciwko trzem amerykańskim detalistom: Sam’s Club, Century 21 i Lord & Taylor. Wnioski, złożone przez amerykański oddział Gucci w federalnym sądzie w Manhattanie, oskarżają te sklepy o nielegalną sprzedaż podróbek produktów Gucci. Luksusowa marka podkreśla swoje zaangażowanie w ochronę klientów przed fałszywymi produktami i akcentuje wszechstronne dochodzenie poprzedzające postępowanie sądowe.
W pozwie przeciwko Lord & Taylor, Gucci podkreśla znaczące inwestycje reklamowe w promocję marki w Stanach Zjednoczonych, podkreślając ważność tego rynku. Gucci dąży do nakazów sądowych i rekompensaty finansowej, powołując się na naruszenie znaku towarowego i nieuczciwą konkurencję ze strony detalistów. W ramach działań prawnych Gucci domaga się również wydania i potencjalnego zniszczenia podróbek.
Badania Gucci obejmowały zakupy na stronach internetowych tych detalistów, ujawniając nieautentyczny charakter produktów. Podczas gdy Lord & Taylor milczy w tej sprawie, Sam’s Club potwierdza usunięcie zidentyfikowanych produktów i planuje odpowiedzieć na zarzuty w sądzie. Century 21 zdecydowało się nie składać oświadczenia.
Walka Gucci z fałszowaniem odzwierciedla szersze wyzwanie, przed jakim stoją luksusowe marki, borykając się z nieautoryzowanymi reprodukcjami poprzez różne kanały dystrybucji.